Výbava a modularita
Nový Peugeot e-Traveller
Rada Traveller Business cílí zejména na firmy a specialisty na prepravu osob (napr. hotely, letište apod.). Je k dispozici ve verzích výbavy Business (5–9 míst) a Business VIP (6–7 míst). Posádka ocení snadné nastupování do vozu díky posuvným bocním dverím s elektrickým ovládáním a hands-free otevíráním. Diskrétnost cestujícím zajištuje zatemnení oken: zatmavená skla (70 %) nebo extra zatmavená skla (90 %).
V závislosti na verzi výbavy cekají na cestující v 2. a 3. rade samostatná posuvná kožená sedadla s operkami loktu nebo posuvné lavice delené v pomeru 1/3-2/3. Jediným ovladacem se sklopí prední sedadlo a vznikne tak široký pruchod k zadní lavici.
Vyšší verze s oznacením Business VIP nabízí pro cestující vzadu usporádání ve stylu obývacího pokoje, se ctyrmi samostatnými sedadly proti sobe nebo s 5 sedadly, trízónovou klimatizaci s jemným rozptylem vzduchu a strešním oknem s protislunecní clonou.
Rada Traveller (Combispace) ve verzích Active a Allure byla navržena zejména pro potreby soukromých zákazníku. Vuz poskytuje 5 až 8 míst a díky ruznorodé konfiguraci posuvných a vyjímatelných sedadel splnuje rozmanité potreby rodin, milovníku sportu a aktivního trávení volného casu. Flexibilita kabiny umožnuje maximalizovat vnitrní prostor a posádka si tak muže užívat jízdní komfort. Cestující mají ve 2. rade k dispozici výklopné stolky a mohou být chráneni pred sluncem zabudovanými roletkami.
Nový Peugeot e-Traveller se svou ovladatelností prizpusobí potrebám každodenního života. Protiprokluzový systém Grip Control zprístupnuje modelu e-Traveller i nezpevnené cesty. Ridic si muže pomocí ovladace ve stredu palubní desky zvolit príslušný režim (Sníh, Standard, Písek, ESP Off).
Stejne jako ve verzích modelové rady Business je prístup k nákladu v zavazadlovém prostoru usnadnen otevíráním zadního okna, což je velmi užitecné, není-li na parkovišti dostatek místa pro otevrení zadních dverí. Peugeot e-Traveller je díky své prostornosti, vhodnosti pro každodenní cesty, pohodlí a snadno cistitelnému interiéru vhodný pro ruzné spolky, sportovní kluby nebo pro prepravu zamestnancu mezi pracovišti. Vuz má 2 až 9 sedadel a vykazuje nulové emise.
Prostornost a komfort
Nový Peugeot e-Traveller je pro ješte vetší všestrannost k dispozici ve 3 délkách:
- Compact - L1 (460 cm),
- Standard – L2 (495 cm),
- Long – L3 (530 cm).
Vuz je vysoký pouze 190 cm, což zarucuje vjezd na vetšinu parkovišt. Verze L1 (460 cm) je v tomto segmentu ojedinelá a pojme až 9 osob. V mestském prostredí se díky své ovladatelnosti a prumeru otácení 11,30 m pohybuje velmi snadno, je zvlášte vhodná pro úzké ulicky a pretížená centra mest. Elektrický motor nabízí volnost pohybu i v prípade vjezdu do oblastí podléhajících ekologickým omezením.
Spolecnými rysy jednotlivých verzí je komfort a dostatek prostoru pro všechny cestující, jak vpredu, tak vzadu ve 2. a 3. rade. Cestující sedí pohodlne bez ohledu na zvolené sedadlo. Nový Peugeot e-Traveller nabízí maximální prostor a prepravu až 9 osob s 1 500 litry zavazadlového prostoru nebo 5 osob s 3 000 litry. . V kabine je rozmístena rada otevrených nebo zavrených úložných prihrádek, celkem jde o 74 litru.
Potešení z jízdy
Nový Peugeot e-Traveller kombinuje kompaktní vnejší rozmery s maximální nosností. Baterie jsou umísteny pod podlahou, takže nijak nezmenšují objem zavazadlového prostoru ani pocet sedadel, erze se spalovacím motorem.
Toto umístení také zvyšuje tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti prináší potešení z jízdy. Komfort odpružení zajištuje podvozek s tlumici a speciálními pružinami, které zarucují nejlepší výkon pri jízde s prázdným i naloženým vozem. Povolená hmotnost prívesu byla zachována na 1 000 kg.
TCO (Total Cost of ownership cili celkové náklady spojené s vlastnictvím vozu), které jsou duležitým a sledovaným kritériem hlavne z hlediska firem, mohou v prípade vozu Peugeot e-Traveller ovlivnit i rozhodování soukromých zákazníku. Porizovací cena elektromobilu je vyšší, je však treba vzít v úvahu všechny faktory:
- cetné danové pobídky (ekologické bonusy, podpory pro firmy),
- nižší náklady na údržbu,
- nižší náklady na energii.
Cílem je nabízet TCO elektrické verze na stejné úrovni jako u vozu se spalovacím motorem.
Sebevedomý elegantní styl
Nový Peugeot e-Traveller je verný koncepci oznacované jako „power of choice“. Zachovává si sebevedomý elegantní stylverze se spalovacím motorem. Elektrická verze má však nekolik specifických rysu.
- dichroická loga (proces, který mení barvu podle úhlu pohledu) vepredu i vzadu,
- nabíjecí zásuvka na levém predním blatníku,
- specifická strední cást masky chladice,
- nápis „e-Traveller“ vzadu.
- analogový prístrojový panel s barevnou matricí uzpusobený pro elektrický pohon;
- specifická grafika centrálního dotykového displeje s on-line 3D navigací TomTom Traffic, která nyní zahrnuje informace o dostupných nabíjecích stancích a akcní rádius na základe zbývajícího dojezdu;
- nový ovladac automatické prevodovky „e-Toggle“;
- volic jízdního režimu pro prepínání mezi režimy Eco, Normal nebo Power;
- elektrická parkovací brzda.
Kabina elektrické verze
Na úrovni místa ridice došlo k prepracování stredové konzoly, do které jsou nyní zabudovány:
- nový dokonale integrovaný a ergonomický ovladac prevodovky „e-Toggle“, který nyní umožnuje prístup k funkcím Park / Reverse / Neutral / Drive a Brake;
- prepínac mezi 3 jízdními režimy;
- odkládací prihrádka v horní cásti.
Nový Peugeot e-Traveller nabízí 3 režimy jízdy, které lze prepínacem menit:
- Eco (60 kW, 180 Nm): optimalizace dojezdu;
- Normal (80 kW, 210 Nm): ideální pro každodenní provoz;
- Power (100 kW, 260 Nm): optimalizace výkonu pri preprave více osob se zavazadly.
K dispozici jsou rovnež dva režimy brzdení s príslušným typem regenerace baterie:
- mírný, odpovídající používání vozu se spalovacím motorem;,
- vyšší, (prístupný pres „B“ pro „Brake/Brzda“ na ovladaci prevodovky), pro silnejší brzdení pri uvolnení pedálu akcelerace.
Všechny verze nového Peugeotu e-Traveller jsou vybaveny elektrickou parkovací brzdou, což je u tohoto modelu novinka. Tato automatická funkce uvolnuje prostor na podlaze a soucasne prináší komfort a bezpecnost pri každodenním používání. Krome toho je na držáku elektrické parkovací brzdy umístena bocní úložná sít.
Prístrojový panel získal nový vzhled, pribyly informace potrebné pro ovládání elektromobilu:
- powermetr pro zobrazení spotreby (Eco, optimalizace energie nebo Power, maximální výkon) nebo rekuperace energie (Charge),
- ukazatel spotreby elektrických zarízení (vytápení, klimatizace),
- ukazatel úrovne nabití baterie,
- barevná matrice pro zobrazení toku energie, sledování nabíjení (probíhající nebo naprogramované na pozdejší dobu), informací palubního pocítace a dojezdu.
Uprostred palubní desky je umísten dotykový displej s on-line 3D navigací TomTom Traffic. Volbou menu „Electric“ lze procházet nabídkami:
- „Flux“ pro zobrazení toku energie v reálném case,
- „Statistics“ pro zobrazení statistiky spotreby,
- „Charge“, který umožnuje naprogramovat odložené nabíjení.
Krom toho lze zobrazit dostupné nabíjecí stanice a akcní rádius na základe zbývajícího dojezdu nebo naprogramovat cas pro prednastavení požadované teploty v kabine.
100% elektrická technologie
Peugeot e-Traveller je postaven na modulární platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Peugeot e-Traveller nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW. Maximální tocivý moment dosahuje 260 Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý, odpadá razení rychlostí a neprodukuje žádný zápach a samozrejme žádné emise CO2.
Elektrické hnací ústrojí je podobné jako u nového Peugeotu e-208 a nového SUV Peugeot e-2008. Došlo však k úprave prevodovky, která je kratší, aby lépe vyhovovala potrebám záteže.
Výkony (v režimu Power) jsou následující (údaje podléhající homologaci):
- maximální rychlost 130 km/h;
- zrychlení z 0 na 100 km/h za 13,1 s;
- zrychlení s pevným startem 1000 m za 35,8 s;
- zrychlení z 80 na 120 km/h za 12,1 s.
Nový Peugeot e-Traveller je prvním elektrickým vozem znacky Peugeot, který nabízí dva ruzné dojezdy. Kapacita lithium-iontových baterií je v závislosti na potrebách 50 kWh (18 modulu) a 75 kWh (27 modulu).
Verze L1, L2 a L3, které jsou k dispozici s baterií o kapacite 50 kWh, umožnují dosahovat dojezdu až 230 km podle certifikacního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).
Verze L2 a L3 mohou být také vybaveny baterií o kapacite 75 kWh umožnující dosahovat podle stejného certifikacního protokolu dojezdu až 330 km.
Tepelná regulace baterie spojená s chladicím okruhem kabiny umožnuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost.
K dispozici jsou dva typy palubních nabíjecek, které pokrývají všechny zpusoby použití a všechna rešení nabíjení. Standardne jde o zarízení pro nabíjení pres jednofázový proud 7,4 kW a za príplatek je k dispozici zarízení pro nabíjení pres trífázový proud 11 kW.
Režimy nabíjení jsou flexibilní. K dispozici jsou následující alternativy:
- standardní zásuvka (8A): plné nabití za 31 hodin (baterie 50 kWh) nebo 47 hodin (baterie 75 kWh);
- zesílená zásuvka (16A): plné nabití za 15 hodin (baterie 50 kWh) nebo 23 hodin (baterie 75 kWh);
- Wall Box 7,4 kW: plné nabití za 7,5 hodiny (baterie 50 kWh) nebo 11 hod. 20 min. (baterie 75 kWh) pomocí jednofázové palubní nabíjecky (7,4 kW);
- Wall Box 11 kW: plné nabití za 5 hodin (baterie 50 kWh) nebo 7,5 hodiny (baterie 75 kWh) pomocí trífázové palubní nabíjecky (11 kW);
- verejná rychlodobíjecí stanice: tepelná regulace baterie umožnuje používat nabíjecky 100 kW a dosáhnout 80% nabití za 30 minut (baterie 50 kWh) nebo 45 minut (baterie 75 kWh).
Nový Peugeot e-Traveller nabízí i možnost naprogramování nabíjení na dálku pres displej on-line navigace nebo pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tento systém také umožnuje dobíjení kdykoli spustit nebo odložit nabíjení a zkontrolovat stav nabití.
Nový Peugeot e- Traveller poskytuje cestujícím nejvyšší úroven tepelného komfortu, což mu umožnují:
- vysoce výkonný elektrický ohrívac (10 kW),
- vyhrívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy),
- prednastavení teploty programovatelné prostrednictvím dotykového displeje (v závislosti na úrovni výbavy) nebo na dálku pomocí aplikace v telefonu MyPeugeot® (v závislosti na úrovni výbavy). Tato funkce umožnuje krome komfortu i optimalizovat dojezd (rychlejší dosažení nastavené teploty behem fáze startování) a rychleji dosáhnout optimální teploty pro baterii.
Ekosystém by Peugeot
Znacka Peugeot zahajuje nabídku nových služeb, aby podporila zákazníky v prechodu na nové zdroje energie. Služby se opírají o tri pilíre:
Easy-Charge aneb jak zákazníkum usnadnit prístup k ruzným rešením nabíjení:
- Nabídka rešení nabíjení pro domácnost nebo firmu, prostrednictvím široké nabídky zarízení (zesílená zásuvka, Wall Box, Smart Wall Box, ...), diagnostika pro posouzení potrebné elektrické instalace a nalezení nejlepšího rešení nabíjení, finální instalace;
- nabídka nabíjení ve verejných dobíjecích stanicích prostrednictvím programu Free2Move; vcetne dobíjecí karty umožnující prístup k síti více než 150 000 dobíjecích stanic po celé Evrope; predvýber stanic v závislosti na vzdálenosti, rychlosti a cene dobíjení. On-line navigace se postará o navedení ke zvolené dobíjecí stanici.
Easy-Move aneb jak zajistit mobilitu zákazníku za všech okolností:
- Trip planner, nástroj plánování a organizace dlouhých cest prostrednictvím Free2Move; návrh nejlepších tras pri zohlednení zbytkového dojezdu a umístení dobíjecích stanic po ceste. Odeslání trasy do navigace s pripojením umožní použít tuto naplánovanou trasu behem cesty;
- Mobility Pass, rozšírená mobilita zarucená díky paušálu zahrnutého do ceny pronájmu vozu. Mobility Pass umožnuje klientovi si podle potreb kdykoliv pronajmout vuz se spalovacím motorem.
Easy-care aneb jak zákazníkum dodat jistotu pri seznamování se s vozem:
- nové digitální simulátory a trasy, které usnadnují uživatelum používání elektromobilu;
- servisní a asistencní smlouvy obsažené v jednom paušálu;
- certifikát o kapacite baterie jako garance úrovne kapacity baterie usnadnující další prodej vozu. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km na 70 % kapacity.
100% elektrické verze jsou zárukou bezpecnosti a komfortu pro uživatele. Mohou být vybaveny následujícími technologiemi a asistencními systémy:
- bocní posuvné dvere s hands-free ovládáním,
- bezklícový prístup a startování,
- Head-up displej,
- Grip Control,
- pomoc pri rozjezdu do svahu,
- Visiopark 1, Top Rear Vision kamera zobrazující zorné pole 180°,
- tempomat / omezovac rychlosti,
- systém varování pred neúmyslným opuštením jízdního pruhu,
- varování pri riziku srážky,
- Active Safety Brake,
- systém sledování pozornosti ridice,
- automatické prepínání dálkových svetel,
- systém rozpoznání dopravního znacení s rychlostním omezením,
- rozšírené rozpoznání dopravních znacek (stop, zakázaný smer jízdy),
- systém sledování mrtvého úhlu.
Chytré telefony jsou neoddelitelnou soucástí každodenního života a totéž platí i ve voze nový Peugeot e-Traveller. Informace se objevují na centrálním displeji díky systému MirrorScreen kompatibilním s protokoly pripojení Apple CarPlay™ a Android Auto™.
Ve meste se pri jízde vpred i vzad do rychlosti 30 km/h ozývá zvukový signál varující chodce.
Nový Peugeot e-Traveller, který se specializuje na vysoce komfortní prepravu osob, doplnuje radu elektromobilu Peugeot a je dokonalým ztelesnením koncepce „power of choice“.
Nový Peugeot e-Traveller se opírá o 3 pilíre:
- Serenity: nabídka 100% elektrifikované rady osobních vozu Peugeot v roce 2023,
- Pleasure: nekompromisní výkon spojený s potešením z jízdy vozy Peugeot jako soucást DNA znacky,
- Simplicity: podpora zákazníku behem nákupu a používání vozu.
Nový Peugeot e-Traveller bude uveden na evropský trh v druhé polovine roku 2020, jeho výroba bude probíhat ve Francii poblíž mesta Valenciennes.
Pozn: Nabídka verzí, prvku výbavy i doplnkových služeb se muže lišit dle zemí urcení. Termín uvedení vozu Peugeot e-Traveller na ceský trh zatím nebyl stanoven.