Značka Peugeot již od svého vítězství v historicky prvním měřeném závodě na světě, silničním závodě Paříž–Bordeaux–Paříž v roce 1895, vždy považovala motoristický sport za činitele urychlujícího pokrok. Dnes s nejnovějším vozem Peugeot 9X8 a s programem Hypercar ve vytrvalostním mistrovství světa FIA (FIA WEC) vstupuje do pátého desetiletí svého působení na světové scéně s cílem přidat další vítěznou kapitolu.
Některá čísla sice mohou být jen symbolická, ale fakta a činy jsou skutečné. Peugeot Sport má od svého založení v říjnu 1981 na svém kontě mnohem více výrazných úspěchů než počet svíček na jeho narozeninovém dortu, což svědčí o trvalé kvalitě a správnosti sportovní strategie značky Peugeot. „Motorsport znamená pro automobilové odvětví výjimečnou technologickou laboratoř pro urychlení výzkumu a pokroku,“ připomíná generální ředitelka společnosti Peugeot Linda Jackson. „Pro naši značku hraje zásadní roli při představování našich modelů a našich plánů pro mobilitu zítřka. Čtyřicet let působení divize Peugeot Sport v motoristickém sportu znamená úspěch, hrdost, ale je především základem našich dnešních, a zejména budoucích skvělých výsledků.“
Tým Peugeot Sport, který založil Jean Todt a který se původně jmenoval Peugeot Talbot Sport, dal vznik řadě ikonických vozů, jako byly například nezapomenutelné modely Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi a 905 nebo novější Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX a nyní revoluční Peugeot 9X8, který je připraven hrát klíčovou roli v plánu elektrifikace značky Peugeot a zároveň ztělesňuje úzké propojení mezi sportovním a designérským týmem značky.
Při ohlédnutí za uplynulými desetiletími se mnohým vybaví velkolepé vozy Peugeot Sport na cestě za tituly a triumfy v mistrovství světa FIA v rallye nebo v nedávné době v mistrovství světa v rallycrossu, úspěchy na slavné Rallye Dakar v různých obdobích, vítězství v závodě 24 hodin Le Mans nebo v mezinárodním závodě do vrchu Pikes Peak „Race to the Clouds“, stejně jako v závodech na francouzských okruzích, nebo pódiová umístění v F1 jako výrobce motorů. A seznam není zdaleka úplný. Mezi hlavní úspěchy Peugeot Sport v motoristickém sportu od roku 1981 patří:5 titulů mistra světa v rallye v poháru konstruktérů (1985, 1986, 2000, 2001, 2002);
- 4 tituly mistra světa v rallye v poháru pilotů (Timo Salonen, Juha Kankkunen a dvakrát Marcus Grönholm);
- 3 tituly v poháru pilotů a konstruktérů v Intercontinental Rally Challenge (2007, 2008, 2009);
- dlouhý seznam titulů v národních rallye;
- 3 vítězství v závodě 24 hodin Le Mans, v roce 1992 s týmem Yannick Dalmas / Derek Warwick / Mark Blundell, v roce 1993 s týmem Christophe Bouchut/ Eric Helary / Geoff Brabham a v roce 2009 s trojicí Marc Gene/ David Brabham / Alex Wurz;
- 3 vítězství v závodech Pikes Peak Hill Climb v letech 1988 (Ari Vatanen), 1989 (Robby Unser) a 2013 (Sebastien Loeb);
- tituly v šampionátu Supertouring, včetně vítězství v jednom z nejprestižnějších v Německu s vozem 406 (Laurent Aïello);
- 7 vítězství na Dakaru (1987 Ari Vatanen, 1988 Juha Kankkunen, 1989 a 1990 Ari Vatanen, 2016 a 2017 Stéphan Peterhansel a 2018 Carlos Sainz);
- 1 titul mistra světa v rallycrossu v roce 2015.
Talentovaní jezdci, kteří řídili tyto vozy – z nichž mnohé zanechaly nesmazatelnou stopu ve svých obdobích a disciplínách – se mohli spolehnout na pečlivé, svědomité, bojovné a inovativní členy týmu Peugeot Sport. K sestavení a realizaci těchto programů v rallye, ve vytrvalostních rallye i na okruzích po celém světě jsou zapotřebí i manažeři, kteří se vždy hrdě hlásili k hodnotám Peugeot. Na seznamu úspěšných lídrů týmu Peugeot Sport figurují například Jean Todt, Corrado Provera, Jean-Pierre Nicolas nebo Bruno Famin. Jejich plán byl vždy stejný: iniciovat, inovovat, shromažďovat nápady, posouvat vpřed…a to vše pro vítězství.
Vzhledem k tomu, že motoristický sport je pevně zakořeněn v DNA značky, byly všechny programy týmu Peugeot Sport zaměřeny na podporu konkrétní vize nebo technologické strategie francouzské automobilky v různých oblastech, jako jsou bezpečnost, výkon, spotřeba, asistenční systémy, nové formy energie apod.
Elektrifikace, kterou dnes ztělesňuje program Hypercar s vozem Peugeot 9X8 v šampionátu FIA WEC a v závodě 24 hodin Le Mans, symbolizuje pro Peugeot výzvy budoucí mobility a zároveň přispívá k výzkumu, neboť piloti testují nové myšlenky ve prospěch řidičů sériových vozů.
Letos v říjnu slaví Peugeot Sport 40. výročí, což je významné datum, které je sice důležitým mezníkem, ale zároveň jen krokem na dlouhé cestě za dalšími dobrodružstvími a objevy.